Oyun Geliştirmede Ön Prodüksiyon yazımızda Özgür Soner tarafından verilen eğitimde ön prodüksiyon süreçlerine değinmiştik. Bu yazıda ise prodüksiyon ve sonrası işlemlere yer vereceğiz.
2.Production
Ekip Yönetimi:
- Aynı rüyayı paylaşmak
- Açık olmak
- Adil olmak
- Hiyerarşik vs Flat yönetim
- Dev Blogs & Diaries
Proje Yönetimi:
- Agile & Scrum
- Overall Plan Güncellemeleri
Collaboration:
Bir ekiple çalışırken aşağıdaki uygulamalar aracılığı ile dokümanları ya da toplantılarımızı eşlenik tutabilir, kişilere tasklar atıp takip edebiliriz.
- Google Docs & Drive
- Dropbox
- Trello, BaseCamp, vs.
- Google Calendar
Test & QA:
- Systematic and Well Documented
- Bugzilla, Mantis
- History
Outsource:
- Artwork, müzik, ses
- Odesk, elance, freelancer, guru
- Stüdyolar (Çin, Kore, Endonezya, Doğu Avrupa)
Algı Yönetimi:
- Türk oyunuysa kötüdür.
- Korsan nedeniyle oyunlara çok kolay erişim ve maymun iştahlılık.
- İletişim
3.Post-Production
Yayınlama:
- Steam (Greenlight modeli)
- Appstore
- PSN
- XBLA
- Kickstarter, İndiegogo
Yayınlama Sonrası:
- Yamalar
- DLCler
- Genişleme Paketleri
- Devam Oyunları
Destek:
- Online Oyunlar
- Offline Oyunlar
- Multiplayer
Detaylı Slideshare sunumuna buradan ulaşabilirsiniz.