0

Sosyal Oyun Egemenliği Büyüyor

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 3 votes)

social gaming  Sosyal Oyun Egemenliği Büyüyor
Sosyal oyunlar
ı sosyal platformlar üzerinde oynanan oyunlar olarak tanımlayabiliriz. Hedef kitle olarak sosyal oyunlar, konsol ve büyük çaplı PC oyuncularından ayrılıyor. Konsol oyuncuları oyun dünyasında eskiden beri yer alan, oyun oynamayı seven bir grup iken sosyal oyunlarda hedef kitle çoğunlukla oyun dünyasıyla yeni tanışan, her yaştan kişiye hitap eden oyunlar. Bugün baktığımızda daha önce bilgisayar kullanmayıp Facebook ile bilgisayar kullanmaya, ardından bu platformda oyunlar oynamaya başladıkları örneklere rastlıyoruz. Bu oyuncuların orta yaş ya da büyük yaşlarda olması da platformun gücünü kavramamızı ve önemsememiz gerektiğini gösteriyor. Sosyal oyunlar diğer oyunlardan kolay oynanabilirliği ile oyuncuların hızlı bir şekilde oyunda yer almalarını sağlıyor. Facebook da kolay oynanabilir oyunlarıyla artık sohbetten ziyade en çok oyun oynama amaçlı kullandığımız bir platform haline gelmeye başladı.

Sosyal oyunlarda oyun oynarken aynı zamanda arkadaşlarımızla sohbet edebiliyor olmamız, fotoğraflarına bakıp yorum yapabilmemiz ve arkadaşlarımıza oyun içinden istekler gönderebilmemiz diğer oyun platformlarında pek mümkün olmayan özellikler arasında yer alıyor.

Webrazzi TV’de Sosyal Garaj programında sosyal ve mobil oyunlar ile ilgili profesyonelleri konuk eden Özgür Bayraktar, TRT’de katıldığı Bugün programında sosyal ve mobil oyunların egemenliği konusunu aktardı. (Yazının devamında videoyu izleyebilirsiniz.)

Güney Kore’de oyun geliştiricilerin askerlikten muaf tutulması sosyal oyun egemenliğin büyüdüğüne dair önemli bir örnek. Sosyal oyunlar kültürel yerelleştirme (lokalizasyon) ile her kültüre kendilerini adapte edip gelişimlerini sürdürmeye devam ediyorlar. Dini unsurlar, kıyafetler bunların başında geliyor.

Oyun oynarken arkadaşlardan yardım istenmesi, puan toplanması gibi unsurlar oynama sıklığını da artırıyor. Bunun yanısıra örnek olarak yürüme engelli ya da başka bir fiziksel rahatsızlığı nedeniyle dışarıya çıkıp sosyalleşme imkanı kısıtlı olan kişiler de sosyal platformlarda ve burada oynadıkları oyunlar ile sosyalleşme imkanı buluyorlar.

Sosyal oyunlar mobil oyunlardan genelde daha uzun ömürlü oluyor. Sosyal oyunlar Facebook, Google+, MySpace gibi platformlar üzerinde oynadığımız oyunlar iken mobil oyunlar mobil platformlara (Android, iOS gibi) göre özelleştirilmiş, sosyal paylaşım platformları üzerinden oynanmayan oyunlar oluyor. Mobil oyunların çeşitliliği ve sayıca fazla olması nedeniyle bir mobil oyunun yaşam döngüsü genelde daha kısa sürüyor.

Daha önce Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu (TÜDOF) yazımızda Sosyal ve Mobil Oyunlar dünyasını, bu platform için kurulan TUDOF’u aktarmıştık.

Özgür Bayraktar’la Sosyal Oyunlar üzerine | Sosyalkafa Programı

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Sosyal Oyun Egemenliği Büyüyor, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Volkan Sel

Merhaba, Telekom sektöründe Analist olarak çalışıyorum, aynı zamanda blog yazarıyım. Mobil Uygulamalar, Oyun Tarihi ve Oyun Türleri, Mobil Cihazlar, Dijital Pazarlama, Usability gibi konular ile ilgilenmekteyim.

Bir Yorum Yaz